Color mask -Black

I vintras gjorde jag det stora misstaget att färga håret rött. Efter två paket hårfärg hade det röda pigmentet fastnat för gott. Nu kämpar jag dagligen med olika inpackningar, toningshampon och permanent färg för att försöka få bort dem röda tonerna så mycket som möjligt. Mitt senaste försök var med den här färginpakningen från KC proffesional. Det är en hårinpackning med färgpigment i (i mitt fall svart). 
 
Man masserar in krämen i håret och låter ligga i, runt 20 minuter i nytvättat hår. Krämen färgar av sig ganska ordentligt och efter några behandlingar började jag undra om färgen fäste mer på min hud än i håret? Den ger inte så mycket färg som jag hade hoppats på, men hoppas att den kan hjälpa till lite mot solens bleknande strålar i sommar iallafall. (Beställd på Lyko.se)
 
Har alltid velat prova Revlons kända färgbomber, men deras mörkaste färg är "vanlig" chokladbrun, och den vågar jag inte sätta i mitt hår (som ska föreställa svart).
 
Hade iallafall som sagt förväntat mig mer färg, och att jag i slutändan skulle slippa färga håret en gång i månaden. Menmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0