Första inlägget på CarroVarro

Skapade bloggen för några månader sen, men bestämde mig för att dra igång bloggandet igen idag. Jag är inte helt klar med designen än (måste göra en "om mig" ruta i menyn) så fort jag har tid. Men har nu bestämt mig för att skrota Carrobruden som jag haft i fem år nu. Den bär på mycket historia och känslor, men jag är samtidgt i en helt annan fas i livet nu än vad jag var då, så det känns som att det är på tiden att påbörja någonting nytt. Den här bloggen fick heta Carrovarro, så ..
 
Det kommer såklart att stå en kortare presentation i menyn så fort jag är klar med den men anyway, jag är Caroline, jag är 19år och bor i Stockholm. Jag är som vilken annan 19årig tjej som helst...eller?
 
Jag tar studenten om 4 dagar, går mitt sista år på Nordiska Musikgymnasiet i liljeholmen där jag i tre år läst klassisk musik. Under mitt tredje år kom jag dock på att det inte är musik som jag egentligen vill syssla med, jag vill bli psykolog. Men då mina betyg inte mäter 22.5 i snitt får det blir högskoleprovet i höst (och säkert några år fram). Jag har sökt en massa psykologi kurser på distans till hösten, samt en YH-utbildning till Psykiatriskötare i säter (distans), vi får se vad det i slutändan blir. Jag vill även utbilda mig till nagelterapeut i höst och frilansa så mycket som det går med samtida studier, också vill jag ta körkort! Börjar bli lite stressad med alla facebook statusar där små 95or skylltar med nytryckta körkort :(
 
Jag är diagnostiserad med Celiaki och Adhd -huvudsakligen bristande uppmärksamhet -jobbigt? men jag ska inte klaga, det skulle kunnat varit värre. 
 
Jag har spelat piano sen jag var 13 år men gav upp det för något år sedan, Påbörjat olika projekt på fritiden såsom kör, simning, träning, bygga naglar, måla (akryl, orkar inte vänta på att oljan ska torka) men alltid slutat med att jag tröttnat. Jag led av ätstörningar (anorexi) från 13-15år ungefär (sjukskriven i ett år) och friskförklarad för 4 år sedan. Jag har enligt psykologen som utredde mig en ganska "vanlig" bakgrund (anamnes) som en tjej med adhd, men idag mår jag bra! tror jag? men mer om det i ett annat inlägg. 
 
Jag har världens finaste pojkvän, vi kan kalla honom "Älsklingen", vi har varit tillsammans i 7 månader nu och jag älskar han över allt annat! 
Jag bor tillsammans med min mamma och lillebror Alex, som även han är diagnostiserad med ADHD (samma typ) samt Aspergers syndrom. Han läser musikproduktion på Fryshuset, och spelar trummor (alldeles för högt på nätterna) Vi är kreativa free spirits helt enkelt, så kan det gå!
 
Via den här bloggen, kommer jag att fokusera på min vardag, framtid, drömmar och mål, samt en hel del tankar och funderingar. Det var ett tag sedan jag bloggade sist men i och med att jag tar studenten nu, och påbörjar en helt ny fas i livet vill jag som mamma brukar säga "dokumentera" så mycket som möjligt för att kunna blicka bakåt senare i livet och se vad man uppnått och inte. 
 
Men mer om allt i framtida inlägg! 
Puss!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0