Ritalin VS Concerta

Var på en effektutvärdering i Måndags då jag sa till om att sluta med Concertan. Jag har ordinerats 54mg Concerta på morgonen samt 10-20mg ritalin på eftermiddagen. Nu när skolan är slut har jag inte ätit medicinen på ett tag. Men jag känner mig så mycket stabilare utan medicinen och jag är trött på alla biverkningar som inte verkar vilja övergå. Så nu ska jag prova på 20mg Ritalin 1 på morgonen samt 1 på eftermiddagen i höst, och se om det fungerar bättre, 
 
Jag och älsklingen ska gå handledarutbildningen snart och jag tror att medicinen kan vara bra när jag ska plugga teori. Får prova på att mjukstarta nu i sommar och se hur det går. Jag har ju levt utan medicin i 18år, så det borde nog gå utan, även om det är myycket lättare med medicin. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0