Gör en vändning

Jag kommer att omformatera bloggens innehåll dem här dagarna, vilket betyder att jag kommer lägga fokus på lite andra saker än vad jag tidigare gjort. Det finns saker som jag anser är viktigare I livet och som jag vill framhäva. Jag kommer därför att lägga mer fokus på min utbildning, tidigare erfarenheter, och min livssituation på ett lite annurlunda sätt än tidigare.
 
Jag har précis blivit mentor I riksföreningen Frisk och Fri som är en brukarorganisation för folk med olika sorters ätstörningar. Jag kommer även I höst att gå en utbildning på kunskapscentrum som arrageras av Karolinska institutet och KÄTS (kunskapscentrum för ätstörningar). Jag gick deras webbaserade utbildning för någon vecka sedan men ska nu åka dit för att diskutera innehållet med andra som gått utbildningen.
 
I min föredetta blogg Carrobruden kan ni läsa om mitt liv som ätstörd under fliken anorexi. Det är idag en förgången tid och det är därför jag väljer att engagera mig som mentor. Mitt mål är att även I framtiden åka ut och föreläsa på olika platser I landet om hur det är att som tjej leva med ett neuropsykiatriskt funktionshinder samt hur det har visat sig under mitt liv.
 
Jag pluggar till psykiatriskötare som jag skrivit förut och tror att utbildningen kommer ge mig otroligt mycket kunskap om hur psykiatrin fungerar I dagens samhälle. Det jag försöker få fram är att jag kommer lägga mer fokus på liknande saker och även använda bloggen lite som ventilation. Det kommer inte bli privat, dock kommer det bli personligt.
 
Vi tjejer är alldeles för osynliga, så här vill jag göra min röst hörd!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0