Insikt

Vill börja med att strukturera upp lite vad jag har för mig just nu och vad jag vill göra i framtiden. När trean på gymnasiet närmade sig började jag mer och mer oroa mig för hur hösten efter studenten skulle bli.Jag viste ju att arbetslösheten var hög, och alla skyltade med hur mycket studenter firar sin blivande tid som arbetslösa och så vidare. Jag var livrädd, hade svårt att sova, panikattacker ju närmare studenten kom. Tänk om jag bara skulle sitta hemma och stirra in i väggen i höst? Pratade lite om det med min psykolog på prima och om hur orolig jag var. -Så kommer det verkligen inte bli! du är alldeles för driven för att bara sitta hemma, du kommer hitta på något. Fick jag till svar. Jag började söka jobb som en galning och under maj-juni gick jag på så många intervjuer att jag tappade räkningen tillslut. Tillslut lyckades jag få en deltidstjänst på McDonalds samt kom in på min "dröm" utbildning i Dalarna. Jag trivdes inte så bra på Mcdonalds så har nu sagt upp mig och ska jobba deltid som lärarvikarie istället. Allting har ordnat sig tillslut och samtidigt mitt i allt så blev jag mentor på riksföreningen Frisk och Fri. Där jag kommer engagera mig ideelt när jag kan/hinner. Min kontaktperson skickar mig lite inbjudningar till utbildningar, kvällar och sånt när det finns. Min dröm är att en dag gå ut och föreläsa på företag och i skolor. Vi har pratat om det en gång och det är någonting som absolut kan bli möjligt. Åhh det är så mycket på gång nu men samtidigt så mycket jag vill göra. Tänkte jag skulle försöka strukturera upp det en gång för alla för att "rensa" huvudet. Märks att jag inte går på medicin idag hoho. 
 
Min högsta dröm i sommras var att komma in på en utbildning och samtidigt arbeta deltid någonstans. Jag lyckades uppnå den fast ännu bättre! Jag skulle nöjt mig med en kurs, men istället kom jag in på ett program. Och istället för att ha ett jobbigt deltidsjobb på donken så arbetar jag som lärare parallelt med jobbet på elgiganten. Det kunde inte slutat bättre! Jag är stolt över mig själv att jag lyckats uppnå allt det här men nu vill jag komma ännu längre!
 
Det här har jag för mig i höst
 
I framtiden (2014) vill jag...
 
Körkortet kommer jag börja med i höst men resten får vänta lite då det blir alldeles för mycket annars.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0