Carolina Gynning

En kvinna som inspirerat mig som ingen annan. Läser just nu hennes biografi Ego Woman för tredje gången. Kan snart både Ego Girl och Ego woman utantill. Men det är någonting med henne som gör att jag känner sån samhörighet med henne. Vi verkar vara lika rastlösa kreativa själar som aldrig tycks finna lugnet. Det känns på riktigt nästan som att läsa om mig själv. När hon beskriver hur stökig hon är som person, att lägenheten svämmade över av kläder, smink och målardukar, hennes mediala intresse, inre rastlöshet, kreativitet, att alltid vilja prova på nya saker, kicksökaren, fel val av killar och nästan ständiga ångest. Jag minns när jag som 14åring läste Ego girl för första gången, och jag hittade en artikel någonstans där hon sa att hon troligtvis led av Bordeline personlighetsstörning. Kom ihåg att jag låg i badet när jag läste artikeln och direkt tänkte - Okej är det det jag har? är det, det som är fel på mig? 4år senare fick jag diagnosen ADHD - vilket ju var svaret på 18års frågetecken..
 
 
Det jag iallafall skulle komma fram till var att jag förälskat mig i hennes vinglas som finns på Cervera. Det finns en del olika motiv men jag föll för "Bleeding barbie" och "Free mind". Måste springa förbi butiken och inhandla de två glasen någondag när jag har tid. Sen kan jag dricka mitt vin med stil ;) Känns som att jag lever mitt liv i ett rasande tempo just nu, Jag får inte glömma bort att stanna upp och andas ibland...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0