F!

Jag har aldrig varit speciellt insatt politiskt. Men om min röst ska falla på någon så är det f!. Jag har kommit fram till att jag nog är feminist ändå. Vi har kommit långt vad gäller jämställdheten i Sverige men fortfarande är vi inte där. Att kvinnor i snitt tjänar 14.3% mindre än män 2014 säger ganska mycket....Jag insåg ganska mycket när jag fördjupade mig i genus inför salstentan i förra delkursen. Hur mycket kön faktiskt påverkar samtidigt som forskare inte lyckats hitta någon vetenskaplig mentalskillnad på män och kvinnor. Ändå sänks exempelvis läkares yrkesstatus för att fler kvinnor väljer att bli läkare...sjukt..
 
Jag röstar för jämstäldheten thats it! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0