Världens godaste chailatte

Ingen gör dem som på Waynes! Dem måste ha den godaste chailatten i Stoockholm. Alltid standard när jag är där. Anyway gick bra i skolan så jag kom iväg lite tidigare och mötte upp Ida istan för en fika. Vi satt och pratade om livet i sig, våra utbildningar (hon är också student) utgångar och så vidare. Mitt i allt kom jag på att jag nog borde ta ett sabbatsår. Vi både började plugga på en gång efter gymnaset och då slog det mig att varför inte ta ett "chill" år efter denna? Då har jag ju en utbildning och jobb som jag kan luta mig tillbaka på när jag känner mig "f'ärdig". Om planerna går som jag vill så kommer jag nog säkerligen att få någon tjänst som socialsekreterare och arbeta som det i ett år ungefär och spara massa cash...och sen...göra vad fan jag vill! Utan måsten, utan några tider att passa..
Jag är ju nyssfyllda 23 när jag är klar som socionom så jag har ju på något sätt "hela livet" framför mig...nästan iallafall..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0